Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen die betekking hebben op het onderwerp 'garantie'. Staat jouw vraag niet in onderstaand overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat omvat de Budgetlight All-in garantie?
Onze garantie dekt zowel verborgen gebreken als technische gebreken van het product die zijn opgetreden vóór levering. Wanneer blijkt dat de geleverde product(en) niet aan de overeenkomst beantwoorden, zullen wij deze kosteloos vervangen of eventueel herstellen. Als er geen vervangend product beschikbaar is, dan storten wij het aankoopbedrag terug. Arbeidskosten worden door Budgetlight niet vergoed, evenals kosten die gemaakt worden voor het vervangen van een lichtbron of het armatuur. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan werkuren of het huren van een hoogwerker. Na levering dienen de producten onder normale omstandigheden gebruikt te worden. Verder zijn er een aantal andere voorwaarden omtrent het gebruik:
- Gebruik het product zoals wij adviseren op onze website, de verpakking/doos en de handleiding.
- Gebruik LED verlichting in een omgevingstemperatuur tussen de -20°C en +30°C.
- Gebruik LED TL buizen en alle overige buizen in een omgevingstemperatuur tussen de -30°C en +45°C.
- De luchtvochtigheid in de ruimte waar de verlichting is geplaatst, dient onder de 80% te zijn.
- Er dient 10mm ruimte te zijn rondom de lamp / het armatuur.
- Het product mag maximaal 50.000 keer aan en uit worden gezet.
- Het voltage mag niet meer dan 10% afwijken van 230V.
Ik wil een beroep doen op mijn garantie. Wat moet ik doen?
Bij een defect, fout of incompleet product heb je het recht om een vervangend product, een reparatie of terugbetaling aan te vragen. Dit doe je heel simpel en snel via het formulier op onze retourenpagina. Wil je een garantieaanvraag indien via je persoonlijke account? Volg daar dan onderstaande vijf stappen.
- Stap 1 - Log in op je persoonlijke Budgetlight account. Daar klik je op ‘Mijn bestellingen’ en zoek je vervolgens de betreffende bestelling. Vaak staat deze bovenaan het overzicht.
- Stap 2 - Klik op 'Bekijk bestelling' en daarna op de knop ‘Een nieuwe retouraanvraag indienen’
- Stap 3 - Selecteer het product / de producten waar de aanvraag betrekking op heeft en vul het juiste aantal in.
- Stap 4 - Klik op de reden van de retouraanvraag toe en de bijbehorende oplossing.
- Stap 5 - Upload een duidelijke foto om je retouraanvraag te voltooien.
Wanneer start mijn garantieperiode bij Budgetlight?
De garantieperiode van een product dat je bij Budgetlight koopt, gaat altijd in op de factuurdatum. Elke garantieperiode is uitgedrukt in jaren en is niet hetzelfde als de levensduur van een lamp. De duur van onze all-in garantie verschilt per product.
Welke garantie heb ik op het product dat ik bij Budgetlight heb gekocht?
Wanneer je een LED product bij Budgetlight koopt, dan is onze All-In garantie automatisch bij de prijs inbegrepen. Je bent er dus zeker van dat de gekochte lamp(en) naar behoren zullen functioneren. Ook garanderen we dat de door ons geleverde producten voldoen aan de wettelijke eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur. De All-In garantieperiode hangt af van het product waarvoor je kiest. Wij bieden een All-in garantie variërend van 1 tot 5 jaar. Meer informatie omtrent onze all-in garantie kun je vinden in onze algemene voorwaarden (artikel 10 voor de zakelijke klant. en artikel 13 voor de particuliere klant).